Thursday, November 08, 2007

I Want To Hold Your Hand.... NOT !!!

perjalanan balik daripada tokyo
bas berhenti di rest area
terus aku pegi ke tandas untuk ambik air sembahyang
sebelum naik bas untuk solat
singgah sebentar kat kombini
nak beli just oren
dan juga onigiri karashi mentaiko
305 yen
aku letakkan syiling 500 yen atas meja kaunter
kakak receptionist nak pulangkan baki 195 yen
dia hulurkan tangan
aku nak ambik
tapi aku tak nak batalkan air sembahyang
aku suruh dia letak duit baki atas meja kaunter aje
terus muka dia jadi shocked
dan macam nak nangis pon ada

she must have taken it the wrong way
dia mesti ingat aku tak nak sentuh dia
"sebab aku kotor?"
"sebab aku menjijikan?"
"sebab aku menjelikkan?"
terus aku rasa bersalah

maafkan aku wahai kakak receptionist
aku telah mengubah senyuman baik mu
jadi muram dan hitam

bukan niatkan ku untuk melukai hati mu
aku cuma nak jaga air sembahyang

5 comments:

  1. Anonymous7:43 PM

    sape pown terase ^_^. takpe.. ade hikmahnyer jadi cam tu..

    ReplyDelete
  2. Anonymous4:09 AM

    kalau tak nak kasi die sedih, bgtau la tangan saye kotor, or saye ade infectious disease"
    Tak boleh pegang tangan.. :P

    ReplyDelete
  3. Anonymous8:09 AM

    ;P
    good idea!

    ReplyDelete
  4. takpun, tgn saya berbau sbb pegang ikan hahaha

    ReplyDelete
  5. haha really good ideas folks, thanks! surely i would use that IF there is a next time.

    during that day, aku tak sempat nak explain kat dia sebab apa aku tak leh sentuh dia bcoz aku dah lambat untuk naik bas. cuma sempat cakap arigatou ajeh.

    next time i'll be more prepared!

    ReplyDelete

Please use a constant nickname when commenting. Comments from anonymous users is not very welcomed. Select "Name/URL" from the drop-down list below (beside the 'comment as' section). Sila gunakan nickname untuk memudahkan rujukan. ニックネームを使ってコメントして下さい。

Blog Widget by LinkWithin