Wednesday, September 24, 2008

going home for raya

masa yang aku ambil untuk pack barang2 amat lah sikit. barang yang aku nak bawa balik tak banyak pon, sebab aku balik nanti 2 minggu aje. kebanyakan barang2 yang aku bawa balik nih, barang2 kiriman daripada abang aku. bagasi ni tak penuh pon.

excited memang excited gila.

(_) (^_^) (^_~)

bayangkan . . . last time aku sambut raya kat mesia tahun 2002.

masuk tahun 2008, baru la timing bagus bole balik bercuti time raya. ucapan terima kasih kepada prof aku kerana bagi aku balik; setelah dipujuk rayu dengan penuh syahdu oleh aku hehehe.

lepas ni ntah brapa tahun lagi baru bole balik raya . . . . .

tapi time aku tengah pack2 barang tadi, aku termenung pon ada jugak sekejap.

mcam mana dah sambutan raya kat mesia?

dah lama gila tak raya, mcam dah bole lupa plak.

tapi yang lagi memeningkan kepala aku ialah:

boxer biasa brapa helai, boxer tight brapa helai nak bawa balik?

*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^

malam ni aku naik bas pukul 9:30 malam dari akita ke tokyo. sampai maybe pukul 6:30 pagi. lepas tu aku pegi lepak + letak barang kat malaysian student house kat meguro. sehari masa ada kat tokyo tu bole la spend beli apa2 yang patut. kalo letih sangat, maybe aku tido aje sepanjang hari.

the next day, 26hb 9, kena bangun awal. flight aku pukul 10:30 pagi, dan aku selalu nya kalo flight antarabangsa nih aku pegi sejam awal, supaya tak kalut nanti. perjalanan dengan densha dari meguro ke narita makan masa lebih kurang 1jam 30 minit, so untuk sampai ke narita pada pukul 9:30 pagi, pukul 8:00 pagi dah kena naik densha.

so pagi tu kena la bangun pukul 7:00, baru cukup masa nak bersiap2 nak kejar pukul 8:00 pagi. tapi naik densha pukul 8:00 pagi nih bahaya sket, sebab time ni rush hour tahap anak durhaka punya. mesti berhimpit lagi sempit dari kuih himpit. apa kebenda yang aku taip nih.

apa2 pon, kena finalize luggage + dokumen2 yang penting dahulu. malam ni bersahur makan ebi-burger 250yen dalam bas aje. insyaallah sumer berjalan lancar no perobelem.

*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^

di sini saya ingin mengucapkan selamat hari raya aidilfitri kepada pembaca2 blog ini. semoga aidilfitri tahun ini memberi banyak nikmat kepada anda, dan nikmat2 indah tersebut bakal menjadi tenaga dan suntikan semangat untuk terus berjuang dalam apa sahaja bidang yang anda akan/sedang ceburi. moga nikmat tersebut dapat dikongsi bersama ahli keluarga dan mereka2 yang anda sayangi.

kepada mereka yang tak dapat balik raya tahun ni, relax dan bersabar lah beb. sapa suruh duduk oversea kekeke. takpe, beraya tanpa family nih pon satu pengalaman juga. tabahkan diri, and don't forget to have a goood time!

selamat hari raya aidilfitri, maaf zahir dan batin.

kampung dangar !!! here i come !!!


glossary:

densha - 電車 - Tren
ebi - 海老 - Udang

No comments:

Post a Comment

Please use a constant nickname when commenting. Comments from anonymous users is not very welcomed. Select "Name/URL" from the drop-down list below (beside the 'comment as' section). Sila gunakan nickname untuk memudahkan rujukan. ニックネームを使ってコメントして下さい。

Blog Widget by LinkWithin